FANDOM

Wile e coyote and road runner wallpaper-29519.jpg
Wiluś E. Kojot i Struś Pędziwiatr
(ang. Wile E. Coyote and Road Runner) – kreskówka z serii Zwariowane Melodie (ang. Looney Tunes i Merrie Melodies). Postacie zostały wykreowane przez Chucka Jonesa w 1948 roku dla wytwórni Warner Brothers.

Każdy odcinek zbudowany jest wedle tego samego schematu: w kilku następujących po sobie scenkach głodny kojot bez skutku próbuje złapać pędzącego strusia, często buduje przy tym skomplikowane pułapki lub korzysta z urządzeń firmy ACME.

Kreskówki ze Strusiem Pędziwiatrem i Kojotem były emitowane dawniej na Cartoon Network jako oddzielny serial (w wersji oryginalnej, bez polskiego lektora, który by tłumaczył napisy) oraz na Canal+ w bloku kreskówek z serii Zwariowane Melodie (ang. Looney Tunes) pt. Diabelski Młyn.

W polskiej wersji głos Kojota podkłada Andrzej Gawroński.

Ciekawostki i błędyEdytuj

Road Runner, którego imię w polskiej wersji zostało mylnie przetłumaczone jako „Struś Pędziwiatr”, należy do gatunku kukawki kalifornijskiej (ang. Greater Roadrunner).

W serialu Cartoon Network Klasa 3000 w jednym odcinku wystąpił Kojot. Eddie zapłacił mu 100 dolarów za niezjedzenie kury. Kiedy Philly Phil go pyta co Kojot zrobi z pieniędzmi, Eddie twierdzi, że "jeśli jest taki sam jak Kojot z kreskówek, wyda pieniądze na wrotki z dopalaczem", co też się stało kilka scen później. Na dodatek Kojot na wrotkach zostaje chwilowo zatrzymany w stop-klatce i nad nim pojawia się naukowy napis "Kojot (Żartus Wrotkus)". Jest to typowe odniesienie do Kojota ze Zwariowanych Melodii.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki